Polpak

piątek, 1 grudnia 2017

Plan recenzji - grudzień 2017 r.

Ostatni miesiąc roku 2017 zapowiada się bardzo obficie pod względem testów na Stereo i Kolorowo. Kilka z nich to pokosie ostatniej warszawskiej wystawy Audio Video Show, a pozostałe to testy już wcześniej planowane. Plan na grudzień wygląda następująco:

1. Jako pierwsze opiszę litewskie interkonekty Perkune Audiophile Cables z nowej serii Elite (zapowiedź testu TUTAJ). Mam je już od ponad dwóch miesięcy. Naprawdę świetne kabelki. Dobrze "strojone" - kapitalnie neutralne, a jednocześnie muzykalne i plastyczne.



2. Zaraz potem chciałbym opublikować test amerykańskich kolumn podłogowych Klipsch Heresy III Anniversary (czytaj zapowiedź TUTAJ) wyprodukowanych z okazji jubileuszu 70-lecia firmy. Wysoka skuteczność 99 dB naturalnie predysponuje je do współpracy ze wzmacniaczami lampowymi. Więcej niż bajkowy dźwięk!



3. W listopadzie do testów otrzymałem nowy kondycjoner masy (a w zasadzie dwa kondycjonery, bo to para) QAR Dynamit (zobacz TUTAJ) produkowany przez młodą polską firmę z Warszawy. Ten kondycjoner przeznaczony jest dla kolumn głośnikowych. Wpina się go za pośrednictwem specjalnego kabla do ujemnego gniazda głośnikowego.




4. W kolejce czekają aż trzy pary niedrogich polskich słuchawek (polskiej firmy) Audictus: Achiever, Dreamer i Creator (czytaj zapowiedź TUTAJ). Owszem, są tanie (80 - 240 PLN) i produkowane na Dalekim Wschodzie, ale, moim zdaniem, warte uwagi jako ciekawa alternatywa dla wielu innych - i to często noszących logo renomowanych firm. Wykonanie pierwsza klasa.



5. Ponownie cieszę się jak dziecko ze swojej dość rozległej kolekcji płyt SACD i CD, a stało się to za sprawą zestawu transport SACD/DAC DSD Esoteric P-05X i Esoteric D-05X (zobacz TUTAJ). To sprzęt z przedziału stricte high-end, zapewniający nieprawdopodobnie piękny dźwięk z cyfrowych płyt. Czysty, nasycony, rozdzielczy i analogowy do kwadratu. Polska premiera tego kompletu miała miejsce na Audio Video Show. Jestem nim, za przeproszeniem, "rozwalony".



6. Niedawno, z białostockiego Rafko, przyjechał do ultra-ciekawy zestaw, który był w Polsce pierwszy raz prezentowany na ostatniej wystawie Audio Video Show w Warszawie (i zaraz potem do mnie przyjechał). To przedwzmacniacz/DAC i końcówka mocy klasy A+D - NuPrime DAC-9 i NuPrime STA-9 (czytaj zapowiedź TUTAJ). A myślałem, że w audio hi-fi nic już nie jest mnie w stanie zaskoczyć. Takie maleństwa, a grają jak jakieś referencyjne klocki.



7. Będę nudny. Kolejna konsekwencja mojej wizyty na Audio Video Show w Warszawie. Zachwycił mnie dźwięk zestawu produkowanego przez młodą polską krakowską firmę R e s o n u s (pisownia oryginalna, zobacz TUTAJ). Ten zestaw to komplet: monitory Resonus Studio, wzmacniacz Resonus Altum i DAC Resonus Dictum. W rezultacie wspomnianego zachwytu, poprosiłem konstruktorów o możliwość wypożyczenia zestawu do testów. Lada moment ma do mnie dotrzeć.




8. I jeszcze jedno następstwo Audio Video Show. Miałem tam szczególną możliwość uczestniczyć w nieoficjalnym spotkaniu z mistrzem Kenem Ishiwata z firmy Marantz. Spotkanie to zorganizował warszawki salon i serwis audio-vintage Nomos (zobacz TUTAJ). Dla mnie ten kontakt zakończył się nie tylko uczestnictwem w arcy-ciekawym wykładzie o hi-fi audio, ale także uzyskaniem audiografu Mistrza na magnetofonie kasetowym Marantz 5020, który to będzie przedmiotem jednego z grudniowych opisów.



9. Warszawski Polpak zapowiada rychłą wysyłkę nowego wzmacniacza hybrydowego Taga Harmony HTA-1200 (zobacz TUTAJ). To wzmacniacz o mocy 2 x 80 Wat, w sekcji przedwzmacniacza ma zainstalowane dwie lampy elektronowe 12AX7, zaś lampa wspólna 12AU7 pełni funkcję wzmacniacza buforowego. 



Jeszcze kilka testów zapowiem w najbliższych dniach. Zapraszam do grudniowej lektury Stereo i Kolorowo!

2 komentarze:

Komentarz będzie oczekiwać na moderację